Jak poinformował Stadler, pierwsze pudła do produkcji pociągów Flirt dla Kolei Mazowieckich przyjechały już do siedleckiego zakładu Stadler Polska, gdzie startuje ich zabudowa
Pociągi są produkowane w ramach pierwszej umowy wykonawczej na sześć pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych realizowanej w ramach kontraktu ramowego na dostawę 71 pojazdów |Flirt zawartego w styczniu 2018r. Jak informuje Stadler, realizacja zamówienia przebiega zgodnie z planem, apierwsze nowe pojazdy wyruszą na szlaki z pasażerami już pod koniec bieżącego roku.
Przed dwoma tygodniami Koleje Mazowieckie
odebrały pierwsze gotowe pudła wagonów w zakładzie produkcyjnym Stadlera w Szolnok na Węgrzech. Delegacja Kolei Mazowieckich dokonała na miejscu odbioru pudła wagonu pomalowanego, pudła przed malowaniem, a także podwozia jednego z wagonów. Teraz pudła dotarły do siedleckiego zakładu Stadler Polska, gdzie startuje ich zabudowa.
Pudła pociągów Flirt są wykonane z aluminium, dzięki czemu są lżejsze niż pudła stalowe, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji. Niższa masa pojazdu to niższe zużycie energii, a także niższe koszty jego utrzymania. Jednocześnie przy stosunkowo niewielkiej masie spełniają wszystkie wymagania europejskich standardów wytrzymałościowych (EN 12663) i zderzeniowych (EN15227).
Flirty dla Kolei Mazowieckich to nowoczesne, lekkie, energooszczędne pociągi regionalne. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy będą wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania) - podaje producent.